söndag 5 april 2009

Växthusdrömmar


Foto: Alitex
Mitt växthus är minst sagt lite luftigt.. Höstvindarna drog med sig några sektioner glas av bara farten. Jag drömmer om ett nytt växthus som ska vara lättskött men även vackert. Det ska fungera både som växthus men också uterum. Jag vill bygga ett växthus som är 15 kvm så att jag får rum med både krukor, bord & stolar, kanske även en liten gjutjärnskamin. Växthustet på bilden är från Alitex som tillverkar klassiska växthus i aluminium. De ser så fina ut, men jag misstänker att de kostar en förmögenhet. Alternativet är att bygga ett klassiskt växthus i trä. Hur mycket mer arbete är det med ett växthus i trä? Hur ska det ytbehandlas för att vara så enkelt som möjligt? Tacksam för alla tips!

4 kommentarer:

ANKAN sa...

Hej!!

Vad kul att du kikade in hos mig idag. ÅH, vad härligt med blommande tibast, ja det är helt klart en av mina stora favoriter men blommor på kal kvist.

Vilken fin sida du har!! Växthusdrömmar, det har jag också. Går och sneglar på gannens som bara står där oanvänt...möjligen till salu...?! ;-)

Ha det gott och njut av våren!

Kram ANKAN

ANKAN sa...

Hej!!

Vad kul att du kikade in hos mig idag. ÅH, vad härligt med blommande tibast, ja det är helt klart en av mina stora favoriter men blommor på kal kvist.

Vilken fin sida du har!! Växthusdrömmar, det har jag också. Går och sneglar på gannens som bara står där oanvänt...möjligen till salu...?! ;-)

Ha det gott och njut av våren!

Kram ANKAN

Sanna sa...

Jag har också växthusdrömmar!! Tycker också de i trä är fina men vet inte så mycket om dem, mer än att det finns på florum.se. Kanske finns mer info där.

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Tittar förbi och önskar dig en Glad Påsk! Kram Camilla

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails