söndag 1 mars 2009

Vasa - en utmaning att bevara

Från Jessika med Vita 4:an kom en utmaning "gå in i din egen mapp för foton och titta i den 6:e mappen och plocka den 6:e bilden". Jag gick in i mapparna och räknade bakifrån, hamnade här:


Ombord på regalskeppet Vasa!



















Bilden har jag fått av min sambo och är tagen då han via sitt arbete på KTH fick gå ombord på skeppet. Gissa om jag var avundsjuk. Vasa har intresserat mig sendan barndomen, min pappa och jag läste allt vi kom över om skeppet och följde konserveringsarbetet. Vi byggde en modell av Vasa och min första hjälte var dykarbasen Fälting... Det har blivit många besök på Vasamuseet. Nu följer jag projektet att bevara Vasa med stort intresse.

Jag skickar utmaningen vidare till:

Fotograf Anna Evenius
Carina med Koloni 59
Camilla med Trädgårdsliv & Design

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utmaningen är antagen... Kul... Hittade en rolig funktion på min dator... den kunde katalogisera mina bilder ut efter tid, händelser bokstavsordning bakifrån, framifrån eller slumpen... Till sist efter en rolig genom gång blev det bild 6 i mapp 6... kul!

Ha det gott! Kram Camilla

Anonym sa...

Hej. Jag har besökt Wasa vid flera tillfällen och blir lika tagen var gång, Blir lite störd av bultarna på bilden, men virket är ju fantastigt, jag bor själv i en 1800-tals Skånegård och försöker renovera med känslan och karaktären av det gamla, men med modernt stuk, återvinner så mycke jag kan. Du samlar på veteranbåtar, vill se mer på bloggen om det, Tack du mvh. gert

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails