torsdag 4 september 2008

Mums - Mjölkfri glass & hemmagjord chokladssås



Jag har en son som är mjölkallergisk och varje gång jag hittar en ny produkt som är så lik det vi andra icke allergiska äter blir jag glad. Jag vill att min son ska kunna känna sig som alla andra och äta så likt som det bara är möjligt. Tofulines nya choklad och vaniljglass smakar väldigt likt "vanlig" glass.

Lite vardagslyx, jag brukar koka ihop en chokladsås på några minuter som blir mycket god till glass. Blir det sås över, spara den i kylskåp. Den kan användas som toppingmuffins.


Chokladsås:

  • 1,25 dl kakao
  • 1,25 dl strösocker
  • 1 dl vatten
  • en smula snabbkaffe


Blanda kakao, socker & vatten i en kastrull, koka upp, rör hela tiden det bränner lätt vid. Låt koka på svag värme några minuter. Smaksätt med lite snabbkaffe.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails