söndag 21 september 2008

Årets vindruvor

Nu är våra vindruvor klara och de smakar gott!















Jag har varit lite elak mot druvan genom åren. När vi flyttade in hade druvan tagit över hela växthuset. Jag klippte ner den, förmodligen på helt fel tid. Har på senare år lärt mig att man bara får beskära vindruvor på sommaren och vid jul & nyår. Beskär man vid fel tid så blöder den mycket.

Inte nog med beskärning på fel tid, jag bestämde mig för att lägga stengolv i växthuset och grävde bort mycket jord. Jag sparade en yta runt vindruvan men jag tror att vissa rötter saknade sitt tjocka lager av jord.

Nåväl i år när druvan har hämtat sig från min oömma behandling så får vi massor av druvor. Tack vinddruvan för att du står ut med mig och jag lovar att du ska få all den skötsel du behöver i framtiden.

1 kommentar:

Älfgärdet sa...

Tänk den som hade en vinranka....tänk den som hade ett växthus....snart, snart kanske...nästa år kanske...!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails